Pytanie, które musimy zacząć zadawać po bałaganie z czerwca w Walmart

Pytanie, które musimy zacząć zadawać po bałaganie z czerwca w Walmart

29 maja, 2022 0 przez admin

Bez wątpienia Walmart był gorliwy, choć niesłuszny, w swoich próbach potwierdzenia wartości swoich czarnych klientów za pomocą „ Edycji Celebration: Lody Juneteenth ”, dekoracji imprezowych, T-shirtów i innych produktów z wizerunkami kontynentu afrykańskiego i kolory — czerwony, czarny i zielony — od dawna kojarzone z Ruchem Wyzwolenia Czarnych w USA

Po otrzymaniu sprzeciwu w mediach społecznościowych, gdzie wielu wezwało firmę do zawłaszczenia czarnej kultury, posiadania koszulek z białą kobietą, modelki Juneteenth i braku uznania marek lodów należących do czarnych, firma przeprosiła i przypomniała o kilku przedmiotach. Oczywiście to, co się stało, nie było całkowicie zaskakujące. W zeszłym roku, kiedy dzień czerwca stał się świętem federalnym, wiele społeczności czarnoskórych przewidywało, że będzie to kolejny moment na zarabianie pieniędzy przez wielkie korporacje. Ale kiedy spojrzysz na opakowania produktów firmy z Juneteenth , pokazuje to, jak niezauważalne pozostają białe korporacje, jeśli chodzi o niuanse doświadczeń życiowych Czarnych.

Chociaż wiele pokoleń czarnoskórych Amerykanów organizowało wysiłki na rzecz ustanowienia święta 13 czerwca, produkty Walmart nie są tym, co wielu z nas miało na myśli. 

Z pozoru lody i inne produkty Walmarta wydają się nieszkodliwe podkreślać globalną czerń, a dokładniej panafrykanizm, ważną i historycznie popularną odmianę myśli Czarnych, która starała się pogodzić walki czarnoskórych Amerykanów z tymi w całej diasporze. . Czołowi czarnoskórzy intelektualiści i aktywiści początku XX wieku, tacy jak WEB Du Bois i Marcus Garvey, promowali panafrykanizm jako część Ruchu Wyzwolenia Czarnych, podejmując skoordynowane wysiłki, aby powiązać losy czarnej ludności na całym świecie.

Ale czerwiec nie jest świętem panafrykańskim, a dla przypomnienia, Kwanzaa też nie, chociaż ta ostatnia może sygnalizować zamierzone powinowactwo z kulturą Afryki Zachodniej. Czerwiec od dawna jest znaczącym świętem, które oznacza moment, w którym zniewoleni Czarni w Galveston w Teksasie dowiedzieli się, że zostali uwolnieni w 1865 roku – ponad dwa lata po proklamacji emancypacji prezydenta Abrahama Lincolna. Podobnie jak praktyka „skakania na miotle”, gest, który zniewolił Czarnych Amerykanów na Południu, aby symbolizować ich małżeństwa, Czerwiec jest przykładem tradycji czarnoamerykańskiej, która istniała na długo przed „uprawomocnieniem” jej przez białe społeczeństwo amerykańskie.

Podczas gdy wielu członków społeczności afroamerykańskiej wybiera kolory czerwony, czarny i zielony podczas obchodów corocznego święta, kolory flagi Juneteenth są celowo czerwone, białe i niebieskie. Ma oznaczać przynależność Czarnych Amerykanów do tkanki Stanów Zjednoczonych

Oczywiście, chociaż wiele pokoleń czarnoskórych Amerykanów organizowało wysiłki na rzecz ustanowienia święta, produkty Walmart nie są tym, co wielu z nas miało na myśli.

Rzeczywistość jest taka, że białym Amerykanom po prostu łatwiej jest pogodzić aspekty czarnej społeczności niż wykonać ciężką pracę związaną z konkretnością.

Jednak w następstwie międzynarodowych protestów po zabójstwach przez policję George’a Floyda i Breonny Taylor w 2020 r. oraz wezwania do większej równości rasowej firm, tegoroczny, uznany przez władze federalne, czerwiec był kiepskim owocem dla firm, które wykazały, że mają świadomość rasową. stać się. Jednak dwa lata po śmierci Floyda i Taylora tempo wprowadzania znaczących zmian osłabło .

Częścią tego, jak wyglądają znaczące zmiany, jest zatrudnianie większej liczby osób kolorowych na najwyższym poziomie. Zwykle, gdy zdarza się rasowo niewrażliwa gaffa, taka jak w Walmarcie, jednym z pierwszych pytań, które się pojawiają, jest: „Czy w pokoju nie było ani jednej czarnej osoby, która powiedziałaby, że to zły pomysł?” Ale może lepszym pytaniem jest: „Ilu Czarnych było w pokoju, kiedy podjęto tę decyzję?” W końcu nie jesteśmy monolityczni. To, co dla jednego z nas może wydawać się dobrym pomysłem, dla drugiego może być postrzegane jako wyraźnie zły. Ale trudno jest prowadzić tego typu dyskusje, jeśli jesteś jedynym lub tylko jednym z nielicznych w procesie podejmowania decyzji.

Rzeczywistość jest taka, że białym Amerykanom po prostu łatwiej jest pogodzić aspekty czarnej społeczności niż wykonać ciężką pracę związaną z konkretnością. Cała porażka przypomniała mi, co stało się trochę wewnętrznym żartem dla niektórych czarnych ludzi: ile razy czarni celebryci zostali pomyleni ze sobą w mediach głównego nurtu. Choć takie gafy mogą być niewinne, od dawna utrzymywane przekonanie, że „wszyscy wyglądają podobnie” ujawnia światopogląd, w którym czarni ludzie i czarne rzeczy są wymienne.

Anty-czarnoskóry masakry Tulsa Race z 1921 roku nie może być łatwo przyporządkowany do przemocy, która wybuchła w Watts w 1965 roku . Masowych zabójstw z 2015 r., które miały miejsce w Mother Emanuel w Charleston , nie można łatwo zamienić z masowymi zabójstwami, które miały miejsce w zeszłym tygodniu w supermarkecie Buffalo . I z pewnością transatlantycki handel niewolnikami, który gwałtownie zakłócił życie rodzinne i kulturalne tak wielu afrykańskich narodów, nie może być zredukowany do „świętowania” jednego segmentu tej diaspory w Stanach Zjednoczonych. Takie postępowanie jest nie tylko bezmyślne i nieczułe, ale jest aktem symbolicznej przemocy wobec doświadczeń tak wielu ludzi pochodzenia afrykańskiego na całym świecie.